tisdag 26 april 2011

Dala Floda. The idyll.

Helt slut efter påskhelgens trevligheter. Helt fantastiskt med sommarpåsk. Lyckades såklart stoppa ena ögat i en blompinne så nu har jag dubbelsidig blåtira. Snyggt så här efter helgen. 
Men nu måste jag sätta fart, i Valborg öppnar vi vårt lilla butikscafé för säsongen. Det ska bakas bullar och kakor. Hyllor ska skuras, keramik ska brännas och fönster (borde) putsas. 
Men innan jag sätter igång måste jag visa några bilder från brorsan och Evas hus i Dala Floda. Det finaste jag sett. Har ni varit i den byn? Kära tid vilken idyll! Sebe blev nästan arg.














Fin tisdag på er!


8 kommentarer:

  1. Hej
    Vilket vackert hus:)
    Ja påsken har verkligen varit helt underbar har fått en massa gjort och det känns skönt..
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Jag blir så glad när man är rädd om det gamla, tar till vara och återanvänder. Visst ska vi bygga nytt...men varför blir dagens hus så själlösa? Är det för att vi anvönder "döda" material? eller får husen en själ med tiden...men å andra sidan kommer inte dagens hus att stå i hundra år...lite tisdagsfunderingar;)

    Ha en fin dag!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  3. Helt underbart idylliskt!!!!

    Ha en fin dag och ta´t lugnt med ögat!
    kram Madeleine

    SvaraRadera
  4. Älskar den där Josef Franktapeten... ser jättefint ut alltihop. Det är en speciell känsla med sådana där små idyller... Vackert för själen!

    Själv druttade jag ner för syrrans källartrappa och har tjusigt blåmärke på rumpan o brännmärke längs ryggen av nålfiltsmattan som ligger på stegen. Lät bli blåtiran den här gången, klarade väl av den med besked när dunsade trappa första gången som gravid, liiite jobbigt att vistas på jobbet då.Vårdfolk... "jo det brukar heta att man ramlat ner för trappan". Ta ett kort, mer kul i efterskott än nu ;)
    Kramen till dig!

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart hus! Ser jätte mysigt ut. Lycka till med alla projekt som ska hinnas med!

    Kram Elina

    SvaraRadera
  6. Nästan lite kriminellt att bo såå fint..japp JF-tapeten är helskön.Hejja på med bakandet,dyker upp med sygänget på söndag!
    Blåtira? ja,vad ska man säga?..Kramen/J

    SvaraRadera
  7. Åh vilket underbart hus!! Haha, stoppa ögat i en blompinne låter som något jag skulle kunna göra, får dessutom blåmärken lätt.

    Hoppas du får en fortsatt fin vecka!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Jaa, vad härligt, äntligen!!! Då kommer vi kanske förbi en sväng om vi hinner :) Det var jag som tutade förbi på skärtorsdagen förresten, i blå bil :) Hoppas ni haft en härlig påsk, ha det fint! Kramar Johanna

    SvaraRadera

01 09 10