onsdag 29 januari 2014

Burr

säger jag om den där isande vinden som mina små kinder fick uthärda under lunchpromenaden. Nu sitter jag i arbetsrummet och mailar med trevligt folk fram och tillbaka. 




På väggen hänger den här helt fantastiska ponchon (som min pappa köpt i Mexico) på väggen. Den värmer bara man tittar på den med sina starka färger. Jag skrattade faktiskt rakt ut när jag öppnade paketet den låg i, så glad blev jag!

Den här veckan fixar jag inför Handarbete & Pyssels marsnummer. Jag ska måla porslin, göra bokstavsmosaik av keramik, ta in naturen, fixa snajdiga nåldynor och kanske något mer som jag glömt.

Är förresten på jakt efter: 
pyssel/hantverks/diy-nördar
som kan tänka sig att vara med i tidningen! Alltså visa upp sig själva, sitt hem/ateljé/studio, nåt fiffigt som tillverkas, återbrukas eller så. 
Är du en sån?
Känner du en sån?

Tipsa eller hör gärna av er!
frida@fabkeramik.se


6 kommentarer:

  1. Målar på det mesta...loppisfynd, mjölkkartonger.... inget går säkert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Maila mig om du har någon idé!

      Radera
  2. Ååh, jag skulle så gärna visa upp mina traskronor...men min ateljé är icke i visbart skick just nu...suck.
    Trevlig helg i alla fall!!:)
    kram lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen då gör vi det nästa år - traskronor passar ju perfekt i tidningen! Nu har jag fått så mycket fina tips att hela det här året är täckt men nästa år så! Det blir väl bra?

      Radera
  3. Jag vill gärna vara med! Jag tillverkar stearinljus i min lilla ljusverkstad här hemma på landet. Bara vita ljus endast i stearin. Jag försöker sprida information om att det är stearinljus man ska köpa, inte paraffinljus som är så skadligt för vår miljö.

    Jag är gärna med i slutet på detta året eller i början på nästa.

    Ha en skön helg
    //bara anna
    Annacecar.blogspot.se

    SvaraRadera

01 09 10