tisdag 2 september 2014

Utanför verkstan


har jag ingen vidare ordning, men det är mycket mysigt att ha en liten trädgård där. I mina pallkragar har fönstren lyfts bort - tomatplantorna är smälltjocka för jag har visst inte tjuvat skotten som man ska.. men krasse-fröna, som jag svor över eftersom bara 5 av typ 30 grodde, frodas bra i sin lilla låda. 


I pergolan har äntligen kaprifolen jag snodde av svärmor satt lite fart, nästa år det en djungel här! Kom igen!





Jag satte även ett helt gäng med klätterrosor i våras - de är rätt blygsamma fortfarande, höstgödsla?






En fin grön dörr fyndade vi i vår jordkällare, har inte varit inne i den på 8 år tror jag, kommer passa fint någonstans..
Inne i verkstan torkas det svamp och små skålar.


Har inte mycket tid med leran just nu när arbetet med kapellköket dragit igång, så fantastiskt roligt! En pytteliten temporär keramikbutik ska jag försöka få till i pastorsbostadens hall också, så tids nog får jag sätta mig vid drejskivan så att jag får något att ställa på hyllorna..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

01 09 10