torsdag 12 mars 2015

Nytt tänk



Försöker vara smart, inte idiotdreja muggar ena dan och kavla miljarder ägg den andra. Nej lite mer variation tänkte jag mig från och med nu. Lugnt och fin drejar jag koppar en timme, sen kavlar jag lite och sen drejar jag lite skålar. Varje dag lite olika. Tränar också varje dag. Alltid promenad med Buster, men sen rider, löptränar och yogar jag. Jobbar med begreppet lagom, det är mycket svårt för mig, men kanske är det här den första våren på många många år som min kropp håller ihop! 
Har också märkt att när jag tar det lite lugnare blir resultatet i verkstan så mycket bättre, jag har lättare att befinna mig i nuet när jag drejar lite i taget, istället för att stressa vidare till nästa kopp med tänket "bara 10 till då har jag 50". Ja även gamla hundar kan alltså lära sig att sitta. 





Just nu drejar jag upp ett lager med Balabina. Min första serie! Den började jag dreja för 8 år sedan i vardagsrummet hemma på en vass drejskiva som skar i händerna. Blodigt värre. Nuförtiden har jag en snäll drejskiva och trots att de är lite pilliga att göra är de jättekul att dreja Balabinor. Framförallt nu när jag tar det lite lugnt!



1 kommentar:

  1. Övar själv varje dag på att lyssna på kroppen. Fick ett bakslag för ett par veckor sedan men det är "bara" att börja om. Vi har bara en kropp, ett liv och det vore dumt att slösa bort den på att stressa runt. Kvalitet istället för kvantitet är mitt nya motto .
    Fortsätt och öva och njut av var dag . Ta hand om dig :)

    SvaraRadera

01 09 10