fredag 29 maj 2015

Ny keramik



Igår plockade jag ur en ugn med keramik som fått sig lite screentrycksdekalkläder. Jag visste inte riktigt hur det skulle bli - men YES jag är så nöjd! KUL med mönster! KUL med screentryck - tack för att du lärde mig det Brinken Barkis! 





Jag har blandat alla färger själv och tryckt med screentrycksramarna vi gjorde för ett tag sedan. 
När de kommer ur skröjugnen ser de ut så här:




Dopp dopp i transparent glasyr. Och hurra när jag öppnade ugnen:





Ja det var kul. Alla färger blev TOPPEN utom den som jag trodde skulle bli knallturkos - den blev mörkgrön.. LÄNGTAR tills hösten då jag ska tjonga upp alla härliga färger i butiken. 
Nu tar vi helg va. Jag och Sebe håller på och bygger ett raku-tak vid verkstan - kommer bli grymt. 
GOD FREDAG!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag skulle jättegårna vilja veta hur du gör då du screentrycker på keramik. Vad är det för papper du överför på och kör du med engobe eller vad är det för färg???
    Hälsningar
    Iréne Olsson

    SvaraRadera
  2. very informative post for me as I am always looking for new content that can help me and my knowledge grow better.

    SvaraRadera

01 09 10